Pomóż zawalczyć o szybką kolej Kraków-Zakopane/Nowy Sącz/Krynica

Wyślij przygotowany przez nas formularz i przekonaj rząd, że budowa linii Podłęże-Piekiełko jest konieczna dla rozwoju regionu.

W ogłoszonym niedawno projekcie Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku prawie wszystkie inwestycje kolejowe dotyczące południowej Małopolski znalazły się na liście rezerwowej. Dotyczy to również budowy linii Podłęże-Piekiełko (Szczyrzyc), która jest jedyną szansą na rozwiązanie problemów transportowych Podhala, Sądecczyzny, a także umożliwi szybki, bezpieczny i ekologiczny dojazd do Limanowej, Rabki, Mszany Dolnej, Tymbarku, Krynicy, Starego Sącza, Muszyny, Piwnicznej, a w przyszłości być może również do Gorlic.

Pomóż zmienić decyzję rządu, wysyłając swoje uwagi do Ministerstwa.

Do 11go sierpnia w ramach konsultacji społecznych można wysyłać do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju uwagi do Programu. Im więcej głosów za budową linii przyjdzie, tym większe będą szanse na budowę! Budowę linii poparło już kilka stowarzyszeń. Trzeciego sierpnia głos mają zabrać małopolscy samorządowcy i parlamentarzyści. Twoje poparcie też ma olbrzymie znaczenie!

Jak wysłać swoje uwagi?

  1. Pobierz jeden z przygotowanych przez nas formularzy. Podzieliliśmy je według twojego miejsca zamieszkania.
  2. Wpisz na pierwszej stronie swoje dane kontaktowe.
  3. Wyślij uwagi mailem pod adres kpk@mir.gov.pl

Formularze do pobrania:

a. mieszkam na Podhalu
b. mieszkam na Sądecczyźnie
c. mieszkam na Ziemi Limanowskiej lub w Beskidzie Wyspowym
d. mieszkam w Krakowie
e. jestem turystą, chcę szybkiego połączenia w góry

 

Całość zajmie Ci nie dłużej niż 2 minuty. Pamiętaj, żeby podzielić się linkiem do tego artykułu ze swoimi znajomymi.

Zespół Pociąg-Autobus-Góry

 

Polub nad na Facebooku i obserwuj na Twitterze.

mapka_PAG_M

 

 

11 Comments

  1. Teresa osiowska

    kolej podleze piekielko jest niezbednz dla rozwoju sadeczczyzny ,zwiekszenia mozliwosci pracy,podjecia studiow,dojazdu do granicy,To niezbedne dla lepszego zycia mieszkancow.

  2. skejl

    W wariancie „turysta” brakuje mi argumentu, że skuteczne przeniesienie części ruchu na tory zmniejszy jego natężenie na drogach, które w sezonie turystycznym są przeciążone (m.in. DK7 i DK47).

  3. Teresa Osiowska

    Czekamy i czekamy na to okno na swiat dla sadecczyzny.Praca,nauka,kultura blizej.Ja juz raczej nie skorzystam,ale dzieci i wnuki tak.Bedzie inne zycie w Saczu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *